Wasze i nasze porady 

ADMIN 11-07-2020

WŁOSY
Siwienie włosów
Jedną z ważniejszych przyczyn siwienia włosów jest zakwaszenie organizmu. Zawsze należy dbać o prawidłowe odżywianie ograniczając produkty zakwaszające. Nasze menu powinno być różnorodne, obfitujące w świeże warzywa i owoce.
Odkwaszanie organizmu uzyskujemy spożywając m.in. duże ilości chlorofilu (algi morskie), sody oczyszczonej.

Na zdrowie.

ADMIN 11-07-2020

OCZY
Luteina i zeaksantyna są bardzo pomocne w utrzymywaniu dobrego wzroku. Występuję w: natce pietruszki, cukinii, papryce. Warzywa są lepszym źródłem tego składnika niż owoce. Najwyższe zawartości luteiny w owocach odnotowano w nektarynkach, jeżynach, agreście, awokado, kiwi, malinach, porzeczkach czarnych.

Na zdrowie.

ADMIN 11-07-2020

OCZY
Luteina i zeaksantyna są bardzo pomocne w utrzymywaniu dobrego wzroku. Występuję w: natce pietruszki, cukinii, papryce. Warzywa są lepszym źródłem tego składnika niż owoce. Najwyższe zawartości luteiny w owocach odnotowano w nektarynkach, jeżynach, agreście, awokado, kiwi, malinach, porzeczkach czarnych.

Na zdrowie.

ADMIN 11-07-2020

* Jednonienasycone kwasy tłuszczowe zaliczane do grupy omega-9 są tłuszczami niezbędnymi dla organizmu.
Zaliczamy do nich kwasy:
- krotonowy,
- palmitooleinowy,
- oleinowy (olej rzepakowy, oliwa z oliwek),
- elaidynowy,
- erukowy (olej rzepakowy),
- cetolowy,
- nerwonowy
Bogatym źródłem kwasu oleinowego jest bardzo popularny w Polsce olej rzepakowy, a także importowana oliwa z oliwek.
JKT zawierają beta-sitosterol, który wpływa na obniżenie "złego: cholesterolu LDL i triglicerydów. Utrzymują prawidłowy poziom "dobrego" cholesterolu HDL. Zaleca się też dla osób chorujących na miażdżycę.

* Wielonienasycone kwasy tłuszczowe z grupy omega-3 i omega-6 nie są wytwarzane przez nasz organizm. Należy je dostarczać z pożywieniem. Określane są jako niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT). Najważniejszym NNKT w omega-6 jest kwas linolowy. Występuje w dużych ilościach w surowych olejach zimno tłoczonych słonecznikowym i krokoszowym. Wystarczy dostarczać go (ilości wg zapotrzebowania organizmu), a pozostałe NNKT z grupy omega-6 organizm wytworzy sam.

* NNKT omega-3 czyli alfa-linolenowy w znacznych ilość znajduje się w surowych olejach zimno tłoczonych lnianym , konopnym i rzepakowym.

Na zdrowie.

ADMIN 11-07-2020

KURKUMA-
* jest skutecznym antyutleniaczem (antyoksydantem),
* zwalcza wolne rodniki,
* tworzy apoktozę (proces samoniszczenia komórki nowotworowej),
* poprawia odporność,
* wspomaga usuwać infekcje,
* poprawia drożność wątroby,
* naturalny barwnik do potraw,
* wspomaga zwalczać helicobacter pylori,
* tumeron zawarty w kurkumie ma działanie naprawcze w ludzkim mógu
Aby zwielokrotnić skuteczność kurkumy należy spożywać z pieprzem kajeńskim (cayenne) lub z imbirerm. Niektórzy polecają z czarnym pieprzem. Chodzi o zawartą w nich piperynę. Proporcje mogą być: 4 do 1 (kurkuma / dodatek).

Na zdrowie.

Informacje zawarte w dziale "Porady" pochodzą ze źródeł ogólnodostępnych. Jako administrator strony www.najmar.pl nie biorę za nie odpowiedzialności.